Ето кои са най-честите заблуди, когато детето стане ученик
Снимка: Shutterstock
Теориите за училището, неговите трудности и как децата трябва да се справят с различните системи са многобройни и за съжаление в повечето случаи фалшиви. А това наранява ученика, който е принуден да се сблъсква и бори с тези измислици.
Има много клишета за образованието. Веднага щом детето прекрачи прага на училището, ще се сблъскате с тях. Ето някои от неоснователните теории, които трябва да изтриете от разговорите си и да научите децата да не вярват в тях.
1. Учениците от семейства в неравностойно положение се представят слабо и обикновено са в дъното на класацията
Лъжа! Много често деца от такива семейства притежават борбен дух, който ги отвежда на върха. А причината е, че те подсъзнателно се стремят към по-добро качество на живот, какъвто им е липсвал до този момент.
2. Клас с малко ученици ще се представи по-добре
Не съвсем! Броят на учениците в един клас е наистина важен от гледна точка на това, че учителите могат да обърнат внимание на всяко едно дете и да се съобразят с индивидуалните особености на всеки ученик. Но! Тук вече нещата зависят и от качеството на учителя, а не от броя на учениците. Има учители, които успяват да направят това и пред клас от 40 деца, има и такива, които не се справят с 5 ученика. Това, което е наистина важно, е качеството на учителя, а не количеството ученици. А и никой не гарантира, че и десетте деца в класа ще са еднакво готови за учене. Понякога и един трън между тях е способен да развали дисциплината и учебния процес.
3. Най-талантливият ученик е задължително отличник
Лъжа! Има деца, които са талантливи в рисуването и бъдещи гениални художници, но по математика срещат сериозни затруднения. Така че талантът е нещо доста относително. Всички деца в един клас могат да постигнат добри резултати, ако инвестират в това, което правят.
4. Учениците, които се справят по-добре с технологиите, са по-умни
Не е задължително! Използването на цифрови устройства е важно в днешно време, но овладяването на технологията не определя интелигентността на ученика.
5. Часовете по физическото възпитание не са толкова важни
Лъжа! Спортът помага да се развие вниманието и мотивацията на ученика, така че часовете по физическо възпитание са също толкова важни, колкото и тези по биология и физика.
6. Гимназията и прогимназията са по-тежки от началния курс
Зависи! Вярно е, че предметите в горен курс стават все по-сложни и не всички деца се справят с различните материи. Но и това зависи от начина на подход от страна на учителя и степента на зрялост на ученика.
По материали от DonnaD
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари